Volg je ons al?

Hoe werkt post doorsturen als je gaat verhuizen?

Bij een verhuizing kun je je post eenvoudig doorsturen naar je nieuwe adres. Dit kan via een postbedrijf dat een doorzendservice aanbiedt. Je geeft je oude adres en bijvoorbeeld (tijdelijke) adres door en bepaalt de periode waarin je post wilt laten doorsturen. Dit zorgt ervoor dat je geen post mist en dat je brieven van bedrijven, overheidsinstellingen en leuke kaarten van vrienden gewoon bezorgd worden. Deze service is vooral handig in de overgangsperiode tussen je verhuizing en het doorgeven van je nieuwe gegevens aan alle relevante partijen.

Het doorsturen van post kan kosten met zich meebrengen, afhankelijk van het type service en de duur van het (tijdelijk) doorsturen. Het is dus belangrijk om je goed te informeren over de kosten voor het laten doorsturen van je post.

Hoe stuur ik post door naar iemand die is verhuisd?

Als iemand anders is verhuisd, kun je hun post doorsturen door een doorzendservice in te schakelen. Je hebt de gegevens van de persoon nodig, zoals het oude adres, en kunt de post tijdelijk doorsturen naar hun nieuwe woning. Dit zorgt ervoor dat hun post op de juiste plek terechtkomt, zelfs als de adreswijziging nog niet is doorgegeven. Handig hè?

Vergeet niet je adreswijziging door te geven

Bij een verhuizing is het belangrijk om niet alleen je post door te sturen, maar ook je adreswijziging door te geven aan alle relevante instanties. Denk hierbij aan verzekeringen en de gemeente. Dit voorkomt dat je belangrijke communicatie mist en zorgt ervoor dat je zonder problemen op je nieuwe adres kunt blijven ontvangen wat je nodig hebt.

Andere belangrijke dingen om te regelen bij verhuizing

Naast het doorsturen van je post zijn er nog andere belangrijke zaken die je moet regelen bij een verhuizing. Zorg ervoor dat je bijvoorbeeld je verzekeringen bijwerkt met je nieuwe adres, en vergeet niet om je gas, water en elektriciteitsleverancier op de hoogte te stellen. Dit voorkomt dat je bij je nieuwe woning zonder stroom komt te zitten. Ook is het verstandig om je bankgegevens en abonnementen bij te werken zodat alles netjes wordt doorgestuurd naar je nieuwe adres.

Bekijk ook eens deze handige checklist voor als je net bent verhuisd. Misschien heb je nog niet aan alles gedacht!

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik post doorsturen naar een ander adres?

Post doorsturen naar een ander adres is eenvoudig te regelen. Het enige wat je hoeft te doen, is een doorzendservice aanvragen bij je lokale postbedrijf of online. 

Wat te doen met post bij verhuizing?

Bij een verhuizing kun je je post tijdelijk doorsturen naar je nieuwe adres. Dit kan via een doorzendservice bij de post, zodat je niet elke instantie apart hoeft te informeren over je adreswijziging.

Vind hier de Erkende Verhuizer die bij jouw verhuizing past!

De 4 garanties van Erkende Verhuizers

Icon euro 1
Garantiecertificaat
(tot €100.000,- verzekerd)
Icon garantie 2
Verhuis- en aanbetalingsgarantie
Kwaliteitstandaarden 3
Opgeleid en
gecertificeerd personeel
Icon weegschaal 4
Recht op onafhankelijke geschillencommissie met nakomingsgarantie