Een zorgeloze bedrijfsverhuizing met Verhuizen.nl
Jaarlijks verhuizen ongeveer zo’n 18.000 bedrijven en overheidsinstellingen in Nederland. Dit is ongeveer 4 procent van de bedrijvenpopulatie. Voor een zorgeloze zakelijke verhuizing is een overzichtelijk draaiboek essentieel, inclusief een verhuischecklist, inventarisatielijst, planning, logistieke afspraken en verhuisinstructies. Het is verstandig om samen met je medewerkers wat voorbereidingen te treffen, zoals het in kaart brengen welke wensen en behoeften er zijn en bepalen welke spullen er meeverhuizen naar de nieuwe ruimte.
Een Erkende Verhuizer gespecialiseerd in een bedrijfsverhuizing helpt je van begin tot eind voor een soepel verloop. Met een heldere planning en zorgvuldige aanpak ben je verzekerd van een deskundige en veilige bedrijfsverhuizing.
Wat kost een bedrijfsverhuizing?
De kosten voor een zakelijke verhuizing kunnen erg uiteenlopen. Iedere bedrijfsverhuizing is uniek en vraagt om een andere aanpak. Het totale kostenplaatje is afhankelijk van een aantal factoren:
Bedrijfsinventaris: De grootte van jouw bedrijfsinventaris bepaalt grotendeels de kosten. Hoe meer meubels en verhuisdozen, hoe meer verhuizers en eventuele materialen of hulpmiddelen er nodig zijn.
Aantal verhuizers, verhuiswagens en eventueel verhuismateriaal: Zoals gezegd, het aantal benodigde verhuizers, verhuiswagens en verhuismateriaal is afhankelijk van de grootte van de bedrijfsinventaris. Toch staat meer verhuizers niet per se gelijk aan hogere kosten. Vele handen maken licht werk, wat weer tijd kan schelen. Laat het verhuisbedrijf je hierin goed adviseren over wat het efficiëntste is.
Voorrijkosten: Kies je een verhuizer in de buurt, dan bespaar je op voorrijkosten. Bedenk goed wat de te overbruggen afstand is voor jouw zakelijke verhuizing en vergelijk meerdere verhuizers in de omgeving van je huidige én nieuwe locatie. Zo kun je makkelijk en snel geld besparen.
Extra diensten: Help je zelf mee bij de bedrijfsverhuizing of besteed je het van A tot Z uit? Verhuizers kunnen je in alle opzichten ontzorgen. Van het (de)monteren van meubilair en het inpakken van materialen tot aan opslag, stort of archivering. Dit brengt natuurlijk wel extra kosten met zich mee.
Wist je dat de kosten voor een zakelijke verhuizing gedeeltelijk fiscaal aftrekbaar zijn? Meer informatie over de voorwaarden lees je op de website van de Rijksoverheid.
Wat komt er kijken bij een bedrijfsverhuizing?
Er komt veel kijken bij een bedrijfsverhuizing. Niet alleen de complete inboedel moet van A naar B worden verplaatst, ook het personeel verhuist natuurlijk mee en je hebt te maken met het nodige papierwerk. Om financiële schade te voorkomen wil je ook zoveel mogelijk van de bedrijfsactiviteiten voortzetten. Hierbij is duidelijke communicatie naar klanten of externe partners heel belangrijk. Erkende Verhuizers ruime ervaring met het opstellen van dit soort plannen. Zij kunnen hierbij dus altijd ondersteunen. Met hun hulp ben je verzekerd van een vlotte en zorgeloze zakelijke verhuizing, uitgevoerd door experts met jarenlange kennis en ervaring.
Checklist voor de verhuizing van je bedrijf
Ben jij van plan om zelf een bedrijfsverhuizing uit te voeren? Bijvoorbeeld met de hulp van je personeel? Dan hebben we een aantal tips voor een bedrijfsverhuizing op een rijtje gezet zodat je goed voorbereid aan de slag kunt. Een bedrijfsverhuizing is namelijk niet zomaar iets wat je 'tussendoor' doet. Je moet met een hoop zaken rekening houden. De checklist kan gebruikt worden voor vele verschillende type bedrijfsverhuizingen, denk aan:
Kantoorverhuizingen
Museumverhuizingen
Zorginstellingen
Magazijn verhuizingen
Archief of bibliotheek verhuizingen
ICT-apparatuur verhuizen
Checklist taken ruim voor de verhuizing
Indelingsplan voor nieuwe locatie maken: waar moeten alle spullen naartoe? Waar moeten lichtpunten of stroompunten komen? Waar komen de nieuwe werkplekken? Etc.
Verhuismaterialen, zoals dozen, beschermfolie of verhuisdekens bestellen
Verhuisdozen ver van te voren aan de medewerkers ter beschikking stellen zodat zij alvast kunnen beginnen met hun eigen spullen verzamelen, inpakken of weggooien
Eventuele vergunningen of tijdelijke ontheffingen aanvragen in het geval van een verhuiswagen (met parkeervergunning) of verhuislift huren
Verhuisplan opstellen: wie doet wat en wanneer?
Afspraken maken met partijen waar je wellicht spullen van least of huurt, indien zij alleen die spullen mogen verplaatsen. Denk aan een koffiezetapparaat of kopieermachine.
Omgeving (zowel op het oude als het nieuwe adres) inlichten in het geval van verwachte overlast
Indelingsplan maken voor de nieuwe locatie
Checklist taken net voor of tijdens de verhuizing
Uitvoering van het verhuisplan, met daarin de verschillende rollen en verantwoordelijkheden per persoon
Schoonmaken van de nieuwe locatie voor het inruimen
Beschermfolie aanbrengen op de vloeren
Grotere meubelstukken inpakken met beschermfolie, met name scherpe hoeken ter bescherming van vloeren, liften, muren, etc.